Neuvonta ja opastus
Konsultonti, neuvonta- ja hakemuspalvelu
Neuvomme myös asiakasta palvelujen hakemusprosesseissa ja tarvittaessa teemme ne asiakkaan puolesta.
Hyödyllisiä linkkejä, katso lisätietoja:
Traficom - Autoveron palauttaminen vamman perusteella
Traficom - Vapautus ajoneuvoveron perusverosta
Traficom - Muutoskatsastus
Vero.fi - Autoveron palauttaminen vamman perusteella
THL.fi - Vammaisalan järjestöt
THL.fi - Vammaispalvelujen käsikirja
THL.fi - Oikeuskäytäntö
Finlex.fi - Laki vammaisuuden perusteella järjestettävistä palveluista ja tukitoimista
Auton apuvälinekartoitus
Kokonaisvaltaisen auton apuvälinekartoitus sisältää seuraavat toiminnat:
- Asiakkaan ottaessa yhteyttä, kirjaamme esitiedot ja sovitaan tapaaminen. Apuvälinekartoitus voidaan tehdä myös puhelimella.
- Kartoituksen yhteydessä tarkistamme asiakkaan tiedot ja selvitetään ne ongelmat, jotka ovat vaikeuttaneet autoon siirtymistä ja ajamista.
- Tutustuminen inva-autoon antaa asiakkaalle hyvän käsityksen auton apulaitteista.
- Mikäli mahdollista asiakas voi suorittaa koeajon, jos autossa olevat laitteet ovat toimivat asiakkaalle.
- Esittelyn ja koeajon jälkeen tarkistetaan mitkä laitteet ja muutostyöt on välttämättömiä, joilla asiakas pystyy autoon siirtymää ja liikenneturvallisesti autoa ajamaan.
- Kartoituksen pohjalta asiakas saa kirjallisen tarjouksen autoon asennettavista apuvälineistä ja muutostöistä.
- Kartoituksen jälkeen käymme asiakkaan kanssa läpi ne toimenpiteet mitkä hänen tulee toteuttaa, että inva-auton varusteluprosessi lähtee etenemään.
- Mikäli kartoitus johtaa tarjoukseen ja tarjous vastaavasti työtilaukseen niin kartoitus on maksuton asiakkaalle.
Asunnon muutostöiden tarvekartoitus
>> Katso lisätietoa Asuminen-sivulta